About Me

saya sayangkan UMNO serta kerajaan yang ada

Sunday, September 19, 2010

SEMANRAT CINTAKAN NEGARA DI TUNTUT DALAM ISLAM





SAMBUTAN HARI KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 53 sudah pasti menyarakkan lagi semangat patriotik. rasa gembira menjadi rakyat malaysia kerana penduduknya berbilang kaum. dengan tema tahun ini 1MALAYSIA PENJANA TRANSFOMASI. dan tidak lupa HARI MALAYSIA yang di sambut meriah oleh masyarakat tertentu bagi mengingatkan kita pada penubuhan negara MALAYSIA.

semangat cintakan negara yang bebas daripada penjajahan dan kini di tadbir mengikut acuan sendiri sejajar menyedarkan rakyat mengenai kepentingan memelihara keharmonian negara yang menjadi tuntutan sebahagian di dalam islam. sabda rasululluh yg bermaksud " cintakan tanah air itu separuh daripada iman"

kecintaan kuat kepada tanah air adalah obor pencetus semangat untuk membawa kemajuan setiap warga negara bagi sama sama memikul tangungjawab mengekalkan kemerdekaan atau memajukan negara malaysia ke tahap yang lebih cemerlang.kemerdekaan adalah nikmat terbesar kurniaan ALLAH taala kepada semua masyarakat di malaysia tidak mengikut seperlunya kita sebagai hamba ALLAH perlu bsyukur dengan kurniaan tersebut. jasa jasa pejuang terdahulu mestilah kita kenang dan di sanjung kerana memperjuangkan kemerdekaan ini.

jihad dan pengorbanan untuk memastikan kemerdekaan negara daripada di belenggu penjajahan seperti di lakukan bekas pejuang hendaklah di ambil ikhtibar kepada semua lapisan kanak kanak remaja dewasa mahupun warga emas. kedatangan islam itu juga membawa mesej dan jelas membawa kemerdekaan. islam menyeru umatnya membebaskan diri daripada di belenggu kejahilan. membebaskan diri dari sistem penghambaan dan cengkaman musuh dalam apa jua bentuk.

islam yang syumul meletakkan kesejahteraan keharmonian kedamaian dan keamanan pada martabat paling puncak. hakikat ini dapat di lihat pada perkembangan awal islam di mana rasulullah berusaha membawa kamakmuran kota madinah dan memerdekakan kota makkah daripada cengkaman kafir quraisy. islam juga bersifat merdeka dalam maksud jihad. membebaskan diri dari terjerumus keruntuhan moral serta tingkah laku buruk yang boleh membawa kemurkaan ALLAH taala...

dengan itu kita sebagai rakyat malaysia harus bsyukur kepada ALLAH taala kerana telah melimpahkan rahmat ke atas negara kita. serta memilih ketua negara ini dari kalangan orang yang bijak pandai serta menjalankan tugas penuh tangungjawab. kepada ahli pembangkang. jagalah keharmonian negara malaysia. tidak usah mengheret rakyat agar di bawa ke jalan jalan raya untuk bdemontrasi. sebagai rakyat yang taat kepada pemerintahnya kita haruslah akur dengan segala undang undang negara. kekalkan kehamonian penduduk yang berbilang kaum di malaysia.

teruskan menyokong BARISAN NASIONAL di pru13....
demi kesejahteraan negara...

No comments:

Post a Comment