About Me

saya sayangkan UMNO serta kerajaan yang ada

Tuesday, August 24, 2010

sampai bila kerajaan mahu bertegas??

sampai bila pemimpin UMNO yg menerajui kerajaan BARISAN NASIONAL mahu menjaga hati kaum kaum lain yang sewenangnya menghentam kedudukan orang melayu. mengapa orang melayu bila menyatakan tentang HAK dikatakan RASIST oleh orang2 cina dan india. mengapa dato' hishamudin hanya boleh memberikan amaran sahaja kepada orang orang bkenaan. perkara seperti ini tidak akan berlaku sekiranya kerajaan bersikap tegas dan adil kepada semua rakyat malaysia di negara ini terutamanya orang melayu.

pemimpin hindraf menyatakan bahawa kerajaan BARISAN NASIONAL hanya menjaga kepentingan orang melayu dan tidak bsikap adil kepada kaum india. kenyataannya hadir ketika perhimpunan hindraf di kelang baru2 ini. statement ini juga adalah berbaur perkauman yang di lontarkan kepada masyarakat khususnya orang melayu islam. seolah olah kerajaan tidak menjaga dan memberikan kesenangan kepada kaum india di malaysia.

justeru itu saya menyarakan kepada kerajaan pusat agar memberikan tindakkan lebih tegas kepada individu individu yang sengaja membuat provokasi yang berbaur perkauman ini. dan kami juga mahu kerajaan tidak mengambil tindakkan kepada pengetua sekolah yang di dakwa atas kesalahan memberi ucapan yang berbaur perkauman. kerana itu adalah hanya permainan ahli PKR di johor.

No comments:

Post a Comment