About Me

saya sayangkan UMNO serta kerajaan yang ada

Tuesday, August 24, 2010

masih ingat peristiwa 13 mei? di mana bangsa melayu di bunuh dengan begitu kejam oleh orang2 CINA yang di ketua oleh GERAKAN dan DAP? kerana kaum CINA hampir dapat mengalahkan parti UMNO/MCA/MIC di dalam pilihanraya umum. mereka mahu orang melayu kembali duduk di dalam hutan dan menjalani hidup dengan keadaan yang sakai. ini adalah pengajaran yang paling berharga kepada semua rakyat malaysia agar tidak memberikan kuasa kepada kaum CINA untuk memerintah negara malaysia.
baru-baru ini negara di gemparkan dengan video.clip NAMAWEE berbangsa CINA yang mengutuk lagu kebangsaan kita yaitu NEGARAKU dan lagu yang yang mengherdik kaum wanita islam kerana bertudung dan mahu orang melayu kembali duduk di dalam hutan dan menjalani kehidupan seperti orang sakai. perkara ini mengingatkan kembali peristiwa 13 mei.
kita sebagai anak melayu harus bersikap lebih terbuka untuk terus memberi sokongan kepada kerajaan tersedia ada kerana kerajaan sekarang ini telah menunjukkan perubahan di dalam pentadbiran meraka. kita juga faham di dalam sesuatu organisasi bukan semuanya telus di dalam melakukan sesuatu perkara. ini realiti baik di dalam pembangkang mahupun di dalam kerajaan. tetapi kita harus mempertahankan sistem pelembagaan yang ada pada hari ini agar HAK orang melayu tidak terjejas.
dari segi pendidikan di IPT, ramai pelajar yang di berikan pinjaman tak kiralah dari sumber MARA PTPTN atau sebagainya dengan bayaran faedah yang rendah jika di bandingkan dengan pinjaman perbankan di dalam negara. MARA juga memberikan kemudahan kepada semua peminjam agar mendapat pointer melebihi 3.7 ke atas bagi di tukarkan kepada biasiswa. kemudahan kepada anak muda yang di berikan oleh kerajaan sangat banyak sehingga kaum CINA dan INDIA hari ini sudah mula mempertikaikannya.
PKR selangor yang mengesyorkan UITM membuka 10% kepada bukan orang melayu jelas membuktikan PKR menolak untuk menjaga HAK KEISTIMEWAAN orang melayu. keegoan serta tamak pemimpin pembangkang pada hari ini menunjukkan bahawa kerajaan PEMBANGKANG sangat suka memainkan isu perkauman. orang melayu hari ini kian lesu dan mengambil sikap "BIARLAH". ini memudahkan kaum CINA dan INDIA terus menghimpit orang melayu dengan perkara sedemikian rupa.
orang melayu harus bangkit dari terus lena di ulit mimpi indah. dan melawan kaum CINA dan INDIA yang suka mempertikaikan HAK KEISTIMEWAAN kita pada hari ini. sebelum peristiwa 13 mei berulang pada 2012 baiklah kita bersatu mempertahankan pelembagaan yang ada. bagi menghalang di kuasai pembangkang kerajaan. agar kerusi nombor 1 & 2 tidak di duduki oleh kaum CINA mahupun INDIA di dalam negara malaysia. malaysia milik orang melayu..


KALAU INDIA DAN CINA NAK DUDUK DI KERUSI NOMBOR SATU DAN DUA CARILAH DI NEGARA LUAR!!! BUKAN DI DALAM MALAYSIA..!!! KERAJAAN MELAYSIA PERLU LEBIH TEGAS DI DALAM PERKARA INI!!! semerah padi


1 comment:

  1. saya bencikan umno kerana peristiwa Memali 1985 kerana bunuh orang melayu yg tak bersalah...

    ReplyDelete