About Me

saya sayangkan UMNO serta kerajaan yang ada

Monday, April 5, 2010

tentang sejarah penubuhan ALUMNI KYM dan akibatnya


sebelum aku keluar meninggalkan kolej yayasan melaka pada pertengahan tahun 09 aku telah bjumpa dengan datuk saroni bersama dua rakan iaitu shahrul iqmal dan muizzudin serta bertemankan KETUA HAL EHWAL PELAJAR en shaban. untuk meluahkan perasaan terhadap datuk saroni(CEO) kolej yayasan melaka agar menjaga kebajikan pelajar di sana... dalam masa yang sama datuk saroni telah menyarankan aku agar menubuhkan persatuan ALUMNI kolej yayasan melaka untuk terus bersama sama bkhidmat dengan KYM untuk memberi sumbangan serta menjadi role model kepada pelajar yang sedang belajar di sana... di saksikan ketua HAL EHWAL PELAJAR. selepas dari perjumpaan itu aku terus pulang ke shah alam untuk meneruskan perkerjaan aku di sana... perjumpaan itu adalah selepas haluansiswa intake jun09 di KYM... di dalam proses penubuhan persatuan ALUMNI KYM terlalu banyak rintangan yang aku tempuhi dan banyak meminta pertolongan dari seorang sahabat yg bernama shahrul iqmal... banyak plan2 yang di rancang ... sehinggakan ALUMNI KYM telah di daftarkan di SSM... alhamdulillah berjaya melaksanakan satu kerja yang baik masa itu.... di dalam pertengahan kerja shahrul telah menarik diri atas sebab yang munasabah kerana mahu menumpukan exam ... aku tabah mghadapi dugaan untuk terus menjalankan program tersebut bersama timb saya iaitu tyson edmund... merancang membuat pelbagai aktiviti... dan telah merancang untuk membuat MESYUARAT AGUNG KALI PERTAMA ALUMNI KYM pada 3/3/10 dan telah di luluskan oleh majlis tertinggi KOLEJ dengan wang peruntukkan sebanyak rm950.00 dari rm3.000.00 alhamdulillah sekurang2nya ada sedikit perbelanjaan untuk program alumni... di dalam perlaksanaan jadual program tersebut ada mengandungi ceramah atau bengkel keusahawanan yang akan di sampaikan oleh azizan datuk wira hj mo'min(bekas speaker melaka) kepada pelajar yg sedang menuntut khususnya dari unitar dan utm... datuk amat gembira dengan program ini dan saya amat gembira kerana orang yang bergelar DATUK memberi kepercayaan terhadap saya... saya berhenti kerja kerana hanya mahu fokus tentang alumni ini... walaupun saya tahu alumni ini tidak memberikan faedah di dalam hidup saya.. dan saya mahu membuktikan kepada semua orang yg pernah bkerja dengan saya bahawa saya pelajar sijil yang pertama boleh memecahkan kebolehan pelajar di peringkat atasan... dan alhamdulillah datuk telah menjamin kedudukan saya dan berjanji akan memberi sesuatu kepada alumni tanda terima kasihnya kepada bekas2 pelajar... saya amat bsyukur dengan janji yang di berikan itu... program ALUMNI itu telah di tunda pada 3/4/10 atas kesilapan perhubungan komunikasi dengan ketua HAL EHWAL PELAJAR yang baru iaitu en irham... dua minggu sebelum hari pelaksanaan program tersebut saya telah btengkar dengan ketua HEP kerana mempertikaikan mengapa GPMS tidak boleh bgerak di dalam KYM.. walaupun bukan bidang saya saya cuba lawan kerana mahu kebaikan terus di jalankan dan di laksanakan.. dan alhamdulillah saya telah membuat satu pertemuan presiden GPMS saudara marwan dan en irham... sehari kemudian seorang pelajar kolej yayasan melaka telah di tahan wad atas kerana kesihatannya... keesokkan paginya saya telah memberitahu ketua hal ehwal pelajar tentang pelajar ini.. dengan saya pun tidak ada kerja pada hari itu saya telah menunggu di hospital mengharapkan ehsan dari pihak KOLEJ... tetapi malangnya mereka betul2 tidak datang dan memberi reaksi yg baik terhadap pelajar mereka... saya tag gambar pelajar tersebut pada kenalan saya termasuk KP melaka dan pengarah pekerja dan pelajar antarabangsa en shadan othman... en shadan juga telah talipon terus kepada kolej petang itu (dalam jam 4.30ptng) tetapi malangnya en shadan sendiri mengiayakan bahawa KOLEJ YAYASAN MELAKA tidak menjaga kebajikan pelajar... alhamdulillah KP melaka datang melawat dan memberi sumbangan terhadap pelajar tersebut agar meringankan beban pelajar tersebut... keesokkan harinya di dalam perjalanan ke terenganu untuk menjadi fasilitator UMB di peringkat negeri saya telah di beritahu oleh pesakit(muhd afiq) bahawa en mad dugel telah melawat dan akan mguruskan kos rawatan yang di tangung oleh pesakit.. dan saya terus talipon en MAD dan berterima kasih kepada kolej dan saya tak marah pun pada en MAD DUGEL... (boleh tanya sendiri kepadanya) selepas dari itu saya juga talipon en shadan untuk bterima kasih kerana mgambil tahu tentang pelajar tersebut... sampainya saya di terenganu saya menerima mesej dari DATUK SARONI yg mgatakan bahawa dia telah hilang kepercayaan terhadap saya dengan hanya satu kritikkan terhadap kolej... bila saya membaca mesej tersebut saya amat kesal dengan apa yg telah saya buat selama ini sememangnya tidak berbaloi... terpaksa menjadi seorang hipokrit dan terpaksa menipu orang lain agar myatakan KOLEJ YAYASAN MELAKA tempat yang baik dan tidak rugi menuntut ilmu di sana.. selama ini saya menangkis kritikkan orang ramai terhadap kolej yayasan melaka dan bila saya mgritik kolej dengan satu perkara DATUK SARONI terus hilang kepercayaan... tujuan saya hanya mahu DATUK SARONI membuka mata agar stafnya tidak mengambil tindakkan(kebajikan) terhadap pelajarnya malangnya DATUK SARONI hanya mementingkan IMEJ semata mata... dan yang paling sedih apabila dia menghina saya... 1001 satu pujian tidak di pandang dan hanya satu 1 kritikkan di balas dengan satu penghinaan ... dan DATUK SARONI kena ingat.. bahawa saya telah korbankan masa depan saya untuk KOLJ YAYASAN MELAK tanpa meminta satu sen pun ... SAYA BERUSAHA untuk mencari dana sendiri untuk melaksanakan program... dan jangan cuba2 untuk menjaja bahawa saya tidak berani bjumpa dengan mana staf KOLEJ YAYASAN MELAKA khususnya dari HEP... dan apa yang saya ceritakan ini adalah untuk membetulkan keadaan di mana ada segelintir staf HEP telah myatakan kesalahan ini adalah milik saya... serta mahu pelajar lain tahu bahawa saya bukan di buang oleh kolej.. tetapi akur dengan apa yang datuk saroni mahukan... simpan lah staf YES BOS.... agar kebajikan tidak di utamakan ... TAHNIAH KOLEJ YAYASAN MELAKA INTERNATIONAL... kerana hanya mahu menjaga imej dan bukan KEBAJIKAN PELAJAR.... ini adalah pengajaran kepada rakan2 lain agar tidak mgritik kolej yayasan melaka takut2 kamu juga mengalami nasib yang sama seperti saya....

6 comments:

  1. prgh..baru aQ nmpk hal yg sebenar...thnx atas hasil usaha kau selama nie trhadap kolej...aq rase aq pun tahu ape yg patut aq lakukan...

    ReplyDelete
  2. dibuang pun xpe....janji jgn jadi bangsat...mcm dulu dah la jadi kambing itam kolej....
    org dah nampak kebodohan ko 2 dah lame...
    arini ko bukak pekung didada...
    mane perasaan bangga ko bergamba dengan dato2 seluruh malaysia...
    xguna tolong organisai besar kalo xdapat imbuhan..org makan ko x makan...yg bangsat lg ko benti kerja sebab program xberfaedah ni...sedar la weiii wahai pencacai saroni...
    ternyata ko sampah....bangkai..

    ReplyDelete
  3. "role model" lawaknye....
    org yg xgunakan akal dengan sihat nk jadi role model..
    nk jadi org berpengaruh x semestinya samseng mcm ko ni...
    samseng IT...hahahhaha
    buat kerja ikut prosedur k....
    idup x semestinye nk terus ke atas....
    kalo jd kuli nk lawan bos sape nk layan..

    xproffesional...kalo ckp budak sijil xbleh pkai marah tp ni lah hakikatnye...
    bg betis nak peha..malu la wei..
    sampahnye pejuang melayu ni....
    hahahahaha

    ReplyDelete
  4. orang yg takde akal mcm kau sahaja yg akan begitu... maklum lah kaupun bekas staf KYM... yg tak boleh terima kenyataan bahawa pemegang tampok KYM tu ahli kerajaan.. itu je...

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete